Ερώτηση για τις διαδικασίες σύναψης συμβάσεων προμηθειών καυσίμων της Πλοηγικής Υπηρεσίας

Την προχειρότητα και τη σπουδή με την οποία αντιμετωπίζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κρίσιμα ζητήματα, που αφορούν στο κλάδο της Ναυτιλίας, υπογραμμίζει ο Σίμος Κεδίκογλου σε ερώτηση που κατέθεσε προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Δρίτσα Θεόδωρο, την οποία συνυπογράφουν 22 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, μεταξύ των οποίων και ο Βουλευτής Σερρών κ. Κώστας Καραμανλής.
Συγκεκριμένα, ζητά ενημέρωση σχετικά με τις διαδικασίες σύναψης συμβάσεων προμηθειών καυσίμων της Πλοηγικής Υπηρεσίας, επισημαίνοντας τα κρίσιμα ερωτήματα που εγείρονται για το σκεπτικό και τα κίνητρα που οδήγησαν στην προώθηση διατάξεων μέσω Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου σε μία Υπηρεσία, η οποία διαθέτει τα κεφάλαια, εκτός κρατικού προϋπολογισμού, καθώς χρηματοδοτείται από το «Κεφάλαιο Πλοηγικής Υπηρεσίας», να διεξαγάγει διαγωνισμό και να εξοφλήσει τον προμηθευτή με έναν πιο ευέλικτο τρόπο.
Ο Σίμος Κεδίκογλου καλεί τον αρμόδιο Υπουργό να απαντήσει, ποιά είναι η ανάγκη νέας απευθείας ανάθεσης της προμήθειας καυσίμων, που πλέον καλύπτει και το πρώτο 6μηνο του 2016, γιατί δεν ορίζει Επιτροπή, η οποία θα συντάξει προδιαγραφές, προκειμένου να οδηγηθούμε σε Δημόσιο Διαγωνισμό και τέλος ζητά διευκρινήσεις σχετικά με το αν αληθεύει, ότι η ίδια εταιρεία προμηθεύει την Πλοηγική Υπηρεσία σε όλες τις απ’ ευθείας αναθέσεις.
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:
Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Θεόδωρο Δρίτσα
Με προχειρότητα και βιασύνη αντιμετωπίζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κρίσιμα θέματα που αφορούν στον κλάδο της Ναυτιλίας, όπως είναι οι διαδικασίες σύναψης συμβάσεων προμηθειών καυσίμων για τις ανάγκες των πλωτών του Λιμενικού Σώματος και της Πλοηγικής Υπηρεσίας, η υλοποίηση διενέργειας των οποίων παρατείνεται μέχρι τις 30-6-2016, βάσει διάταξης που προωθείται με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, (αρ. 16 της από 30/12/2015).
Να σημειωθεί, ότι η Πλοηγική Υπηρεσία χρηματοδοτείται από το «Κεφάλαιο Πλοηγικής Υπηρεσίας» τα έσοδα του οποίου προέρχονται από τις παρεχόμενες υπηρεσίες της στα πλοία που εξυπηρετούνται στους ελληνικούς λιμένες και κατά συνέπεια όλα τα έξοδα λειτουργίας της Πλοηγικής Υπηρεσίας καλύπτονται από τα ανεξάρτητο κεφάλαιο αυτής, στο οποίο το κράτος δεν συμβάλλει. Συνεπώς, λόγω της μη επιβάρυνσης του κρατικού προϋπολογισμού και των δημοσίων εσόδων δεν απαιτείται η διερεύνηση του από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Ως εκ τούτου σοβαρά είναι τα ερωτήματα, τα οποία εγείρονται για το σκεπτικό και τα κίνητρα, που οδήγησαν στην προώθηση διατάξεων μέσω ΠΝΠ σε μία Υπηρεσία, η οποία διαθέτει τα κεφάλαια, εκτός κρατικού προϋπολογισμού, να διεξαγάγει διαγωνισμό και να εξοφλήσει τον προμηθευτή με έναν πιο ευέλικτο τρόπο.
Να σημειωθεί δε ότι ο τελευταίος διαγωνισμός για προμήθεια καυσίμων της Πλοηγικής Υπηρεσίας διεξήχθη το 2014.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Ποια η ανάγκη νέας απευθείας ανάθεσης της προμήθειας καυσίμων, που πλέον καλύπτει και το πρώτο 6μηνο του 2016;
2. Γιατί δεν ορίζετε επιτροπή, η οποία θα συντάξει προδιαγραφές, προκειμένου να οδηγηθούμε σε Δημόσιο Διαγωνισμό, που να καλύπτει ένα ημερολογιακό έτος, με θετικές συνέπειες τον ανταγωνισμό των προμηθευτών, άρα και την χαμηλότερη τιμή προμήθειας;
3. Αληθεύει, ότι η ίδια εταιρεία προμηθεύει την Πλοηγική Υπηρεσία σε όλες αυτές τις απ’ ευθείας αναθέσεις;»