«Αντιπολίτευση της μιζέριας και της τοξικότητας» – Συνέντευξη στην εφημερίδα “Παραπολιτικά” 31/7/2021

cf58e930b392b0ab26a7e6a29399edd1_Kostas-Karamanlis-3-1156-577-c-40.jpg
2021-07-31 10:17

-Συμπληρώθηκαν προχθές επτά μήνες από την έναρξη του προγράμματος εμβολιασμών. Τι μπορεί να γίνει για να πειστούν όσοι δεν έχουν κάνει ακόμα ούτε την πρώτη δόση; Εξετάζετε υποχρεωτικό εμβολιασμό των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς; 

Το ζήτημα είναι ότι η «μετάλλαξη Δ» έχει αλλάξει τα δεδομένα. Και ενώ αυτό το επτάμηνο, οι εμβολιασμοί στην Ελλάδα πηγαίνουν καλύτερα από τις περισσότερες άλλες χώρες, πλέον υπάρχει ανάγκη να αυξηθεί ακόμα περισσότερο ο ρυθμός τους. Νομίζω η στάση της κυβέρνησης είναι η ενδεδειγμένη: υποχρεωτικός εμβολιασμός σε συγκεκριμένες περιπτώσεις που είναι αναγκαίες και για όλους τους υπόλοιπους κίνητρα και νηφάλια επιχειρηματολογία. Οι πρώτες ενδείξεις είναι ότι αυτό το μείγμα φέρνει αποτελέσματα, αλλά θα χρειαστεί να περιμένουμε για να έχουμε πλήρη εικόνα.

Όσο για τους εργαζόμενους στα ΜΜΜ, όπως ξέρετε, έως σήμερα δεν υπάρχει εισήγηση από την αρμόδια επιστημονική Επιτροπή για υποχρεωτικό εμβολιασμό τους. Άλλωστε, είναι αυτονόητο ότι και προστατεύονται ώστε να μην έχουν στενή επαφή με το κοινό, αλλά και όλα τα μέτρα καθαρισμού και απολύμανσης λαμβάνονται. Όπως όλοι οι πολίτες, όμως, έτσι και αυτοί, είναι πολύ σημαντικό –για όλους μας- να εμβολιαστούν.  Και για άλλη μια φορά, τους προτρέπω και εγώ να το κάνουν!

  • Εσείς λέτε ότι τα πράγματα πάνε καλά, η αντιπολίτευση όμως, και αναφέρομαι στον ΣΥΡΙΖΑ επικρίνει την κυβέρνηση για λάθος διαχείριση…

Κύριε Παπαχλιμίντζο! Πρώτον είπα -και ναι το υπογραμμίζω- ότι η Ελλάδα τα πήγε και τα πάει καλύτερα από άλλες χώρες. Και αυτονοήτως, εχθρός του καλού είναι το καλύτερο.

Δεύτερον όμως και σημαντικότερο: είπατε για επικρίσεις ΣΥΡΙΖΑ. Θα δεχόμουν απολύτως αυτήν την προσέγγιση, αν επρόκειτο για κριτική, που συνεπάγεται -αν όχι στήριξη- τουλάχιστον προτάσεις.  Στην περίπτωση του ΣΥΡΙΖΑ όμως δεν έχουμε τίποτε από τα δυο. Τι έχουμε; Μια στείρα, εμμονική, μίζερη αδιέξοδη άρνηση σε όλα. Και ασύστολη κινδυνολογία και καταστροφολογία.

Κι ενώ ακόμη και διεθνή ΜΜΕ, κυβερνήσεις, αλλά και Θεσμοί, αναγνωρίζουν ότι η Ελλάδα όχι μόνο παλεύει αλλά κερδίζει μεγάλες μάχες σε πολλούς τομείς, όπως στη δημόσια υγεία, στην οικονομία, στα μεγάλα έργα, ο ΣΥΡΙΖΑ, δυστυχώς, αντί να βάλει πλάτη, επιχειρεί να εκμεταλλευτεί μικροκομματικά την πανδημία.  Πρώτα, έλεγε ότι η κυβέρνηση υπόσχεται εμβόλια που…δεν υπάρχουν. Μετά, την εγκαλούσε ότι δεν προχωρά τους εμβολιασμούς. Τη μία ανησυχούσε για τα κρούσματα, την άλλη παρακινούσε και υπέθαλπε πορείες. Μας κατηγορεί ότι δεν έχουμε πειθώ για να εμβολιαστούν οι πολίτες, και την ίδια στιγμή στελέχη του ανεμίζουν τα αντιεμβολιαστικά λάβαρα. Δεν είναι πολιτικές απόψεις αυτές! Είναι αντιπολίτευση με σημαία ευκαιρίας. Ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως λέμε, πάει όπου φυσάει ο άνεμος..  Αντιπολίτευση της μιζέριας και της τοξικότητας! Χωρίς επιχειρήματα, χωρίς προτάσεις!

-Πότε θα μπουν νέα λεωφορεία στις συγκοινωνιακές γραμμές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης και πόσα θα είναι αυτά; 

Να άλλο ένα παράδειγμα που συνδέεται με όσα σας έλεγα πιο πάνω για την τυχοδιωκτική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ! Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς!! Φτάνουμε τώρα στο σημείο να μιλάμε για νέα λεωφορεία.

 Όμως για να φτάσουμε εδώ χρειάστηκε να περάσουμε από το ναρκοθετημένο πεδίο που είχε στήσει ο ΣΥΡΙΖΑ στα δημόσια μέσα μεταφοράς. Στα δυο χρόνια εκπονήσαμε συγκεκριμένο σχέδιο τεσσάρων σημείων  και το εκτελούμε βήμα-βήμα: ανάταξη-ενίσχυση-προσλήψεις-ανανέωση στόλου. Παραλάβαμε 850 λεωφορεία, τώρα είναι πάνω από 1300. Σήμερα έχουμε 3000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων την ημέρα. Κάναμε για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια προσλήψεις. Κάναμε συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα, φέραμε τα leasing. Στη Θεσσαλονίκη δε η πρόοδος είναι μεγαλύτερη.

 Όσα παραλάβαμε από τον ΣΥΡΙΖΑ στα ΜΜΜ είτε τα βελτιώσαμε είτε τα αυξήσαμε.

Μόνο ένα μειώσαμε: την τιμή του εισιτηρίου, που την είχε αυξήσει η πρώτη Φορά Αριστερά…

Και τώρα, όντως, έρχεται το τέταρτο βήμα του σχεδίου μας: το αμέσως προσεχές διάστημα θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τα πρώτα 800 νέα λεωφορεία. Και μάλιστα, πολλά από αυτά θα είναι ηλεκτροκίνητα και άλλα θα είναι επίσης σύγχρονης, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Το βασικότερο: όλα αυτά δεν τα λέμε στον αέρα –όπως δήθεν εξήγγειλε η προηγούμενη κυβέρνηση- αλλά έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τα Διαρθρωτικά Ταμεία, το Ταμείο Ανάκαμψης και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

-Μπορεί να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα παράδοσης της πρώτης γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης την άνοιξη του 2023; Γιατί απορρίφθηκε η λύση της διατήρησης των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου, παράλληλα με την κατασκευή του;

Ξεκινώ από το τελευταίο που με ρωτάτε: Δεν απορρίφθηκε αυτή η «λύση», απλώς δεν υπήρχε. Γιατί αν υπήρχε, τότε θα είχε εφαρμοστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Είχαν 4,5 χρόνια να μας δείξουν κάτι… Δεν το έκαναν.

Εμείς δεν κάνουμε εγκαίνια σε μουσαμάδες! Θα κάνουμε το Μετρό Θεσσαλονίκης πραγματικότητα. Με απόλυτο σεβασμό, ασφαλώς, στην προστασία των αρχαιοτήτων.

 Και στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης.

Όσο για το χρονοδιάγραμμα: Αυτά τα 2 χρόνια, έχουμε δουλέψει πολύ και μεθοδικά. Στο ίδιο διάστημα, όμως, έγιναν προσφυγές που έφεραν νέες καθυστερήσεις. Πλέον, το ΣτΕ έλαβε μια απόφαση κι εμείς την εφαρμόζουμε. Κι έτσι το έργο επιτέλους προχωρά. Μετά και από τη σχετική απόφαση της Υπουργού Πολιτισμού κας Μενδώνη, ξεκίνησε η διαδικασία της απόσπασης. Θα ακολουθήσει η αρχαιολογική ανασκαφή στο υποκείμενο στρώμα και στη συνέχεια θα προχωρήσει η Αττικό Μετρό στην κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου και όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του θα γίνει η επανατοποθέτηση και η ανάδειξή των αρχαιοτήτων.

Συνεργαζόμαστε στενά με το Υπουργείο Πολιτισμού. Η δέσμευσή μας, ξεκάθαρη: τρέχουμε να καλύψουμε όσο γίνεται τον χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές, με στόχο να καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε το έργο το 2023.

-Βλέπουμε κάποιες αντιδράσεις από ορισμένες «συλλογικότητες» και κατοίκους της Αθήνας κατά της κατασκευής σταθμού μετρό στην πλατεία Εξαρχείων. Μπορεί αντί για έργα το φθινόπωρο να βλέπουμε επεισόδια;

Δεν μπορώ να διανοηθώ γιατί να συμβεί κάτι τέτοιο! Μέσα στη Βουλή άλλωστε και η αντιπολίτευση το είπε, αλλά κι εγώ το αναγνώρισα ότι ο σχεδιασμός παραδόθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Και προβλεπόταν -και πολύ σωστά- σταθμός στην Πλατεία Εξαρχείων. Η Γραμμή 4 είναι ένα έργο που η Αθήνα το περιμένει πολλά χρόνια και το έχει πραγματικά ανάγκη γιατί θα αλλάξει την καθημερινότητά της. Ποιος θα το εμποδίσει; Και γιατί;

-Ποια είναι η πρόοδος στα έργα του σιδηροδρομικού δικτύου;

Έφτασε η ώρα τους! Έχουμε βάλει μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα. Ύψους 3,3 δισ. ευρώ. Θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών. Γιατί τα σιδηροδρομικά έργα σημαίνουν ασφάλεια, ανάπτυξη, ταχύτητα, σεβασμό στο περιβάλλον, πρόοδο, ποιότητα ζωής.

Μεταξύ άλλων, το πρόγραμμά μας προβλέπει τη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με 6 μεγάλα μας λιμάνια: Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λαύριο, Ραφήνα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη. Προβλέπει, επίσης, την αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου και την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης σηματοδότησης & τηλεπικοινωνιών, με έργα συνολικού προϋπολογισμού πάνω από 700 εκ.ευρώ. Ενώ προχωράμε σε επανεκκίνηση των συμβάσεων  για την εγκατάσταση ειδικών σιδηροδρομικών συστημάτων στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνα, με στόχο τη μείωση της διαδρομής Αθήνα–Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 15’. Γενικότερα, μιλάμε για έργα σε όλη τη χώρα. Από την ηλεκτροκίνηση στην υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας-Βόλου, έως την ανάπτυξη του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας, την επιδομή της Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Ροδοδάφνη- Ρίο με εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και τη σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Κιάτο–Αίγιο, την οποία ολοκληρώσαμε και δώσαμε σε λειτουργία, διασώζοντας και τις κοινοτικές χρηματοδοτήσεις. Κι αυτά είναι απλώς μερικά από τα έργα, τα οποία σας αναφέρω ενδεικτικά.

-Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού;

Πρώτον, επέκταση Λεωφόρου Κύμης. Μέχρι τέλος 2021 προκηρύσσουμε ένα έργο 3,8 χλμ και προϋπολογισμού 370 εκ. ευρώ.Θα κατασκευασθεί η μεγαλύτερη υπόγεια αστική σήραγγα, 2,1 χλμ, που θα «πέσει» στην Αττική Οδό. Εκτιμούμε ότι πάνω από 30.000 οχήματα θα περνούν από αυτόν τον δρόμο, ενώ έχουν προβλεφθεί και έργα ανάπλασης και πρασίνου περίπου 30 στρεμμάτων, σε συνδυασμό με τα αντιπλημμυρικά έργα. 

Δεύτερον, επεκτάσεις Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα με παράλληλες σιδηροδρομικές συνδέσεις. Ουσιαστικά θα επεκτείνουμε τον προαστιακό της Αττικής, ώστε να αναβαθμίσουμε και τα δύο λιμάνια.

Και τρίτον, υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, ώστε να ολοκληρωθεί το πάζλ της αστικής ανάπλασης στο Ελληνικό. Έτσι θα γίνει η Βουλιαγμένης δρόμος ελευθέρας ροής και με «μια ανάσα» θα φτάνουμε στον Περιφερειακό Υμηττού. 

Το 2022 θα είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε λεπτομέρειες. Εμείς δεν λέμε λόγια του αέρα. Είτε πρόκειται για δημόσια έργα είτε για παραχωρήσεις, πρέπει να εξασφαλισθούν οι χρηματοδοτήσεις.