Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, στη RealNews

ed876afc8a9c6a45307805f9f2eba79e_RealNews_2019-07-1156-577-c-4.jpg
2019-07-21 11:49

Κώστας Καραμανλής:
«Οι φοροαπαλλαγές δεν είναι απλώς εφικτές,
είναι αναγκαίες για να πάρει μπρος η οικονομία»

Συνέντευξη στον Γιώργο Σιαδήμα

«Η Ν.Δ. ήταν, είναι και θα είναι κάθετα αντίθετη με τη
συμφωνία των Πρεσπών», υποστηρίζει στη Realnews ο Κώστας Αχ. Καραμανλής,
απαντώντας σε όσους κάνουν λόγο για αναδίπλωση από την πλευρά της κυβέρνησης. Ο
υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τονίζει ότι οι φοροαπαλλαγές για τις οποίες
έχει δεσμευθεί η Ν.Δ. δεν είναι μόνο εφικτές αλλά και αναγκαίες για να πάρει
μπρος η οικονομία. Στο ερώτημα εάν ο ΣΥΡΙΖΑ επιστρέφει σε αντιπολίτευση με
κινητοποιήσεις απαντά πως ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα είναι μασκαραλίκι… «Αν
βγάλει το καπέλο της “σοβαρότητας” που προσπαθούσε να φορέσει ως κυβέρνηση και
βάλει πάλι το καπέλο της “επανάστασης”, απλώς θα καταλάβουν ακόμα περισσότεροι
ότι είναι ένα κόμμα εθισμένο στις ευκαιριακές μεταμορφώσεις». Όσον αφορά την
αύξηση στα διόδια που ανακοίνωσε η Αττική Οδός ο νέος υπουργός Υποδομών
ξεκαθαρίζει πως «η κυβέρνηση δεν πρόκειται να δεχθεί κανένα τετελεσμένο στο
θέμα αυτό».

Η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί για μια σειρά από
φοροαπαλλαγές. Είναι εφικτές την ώρα που ο στόχος των πρωτογενών πλεονασμάτων
παραμένει υψηλός;

Η Νέα Δημοκρατία δεν έταξε στους πάντες τα πάντα,
προκειμένου να γίνει κυβέρνηση. Δεν ακολούθησε τον δρόμο του ΣΥΡΙΖΑ ως
αντιπολίτευση. Ήμασταν διαφορετικοί ως αντιπολίτευση, γιατί δεν είπαμε μεγάλα
λόγια, θα είμαστε και διαφορετικοί ως κυβέρνηση, γιατί αυτά που είπαμε θα τα
υλοποιήσουμε. Και ειδικότερα για τις φοροαπαλλαγές αν θέλετε τη γνώμη μου, δεν
είναι απλώς εφικτές είναι αναγκαίες για να πάρει μπρος η οικονομία.

Ο πρωθυπουργός έχει ξεκαθαρίσει ότι η κυβέρνησή σας δεν
έχει περίοδο χάριτος. Πότε θα δούμε τα πρώτα αποτελέσματα;

Δουλεύουμε εντατικά από την πρώτη μέρα. Προφανώς μια χώρα
δεν αλλάζει από τη μια στιγμή στην άλλη. Ούτε προβλήματα που χρονίζουν μπορούν
να λυθούν μέσα σε μια νύχτα. Όμως οι πολίτες νομίζω πως έχουν συγκεκριμένες
προσδοκίες από εμάς: Σοβαρότητα, εργατικότητα, δουλειά με συγκεκριμένους
στόχους, ειλικρίνεια, επαφή με τον έξω κόσμο, όχι μεγάλες κουβέντες όχι φιγούρα
εις βάρος της ουσίας όχι αλαζονεία, μέτρο και σεμνότητα.

Αυτά όλα δεν είναι θέμα χρόνου, οφείλουμε να μας χαρακτηρίσουν
από την πρώτη στιγμή. Και μέρα με την ημέρα να λύνουμε, όσο είναι δυνατόν, τα
μικρότερα προβλήματα που έχουμε μπροστά μας, ώστε τελικά να μπορέσουμε να
αντιμετωπίσουμε και τα πιο μεγάλα.

Τις τελευταίες ημέρες πολλοί μιλούν για αναδίπλωση της
Ν.Δ. στο θέμα της συμφωνίας των Πρεσπών. Εσείς, μάλιστα, ήσασταν από τους
πρώτους βουλευτές που συμμετείχαν στα συλλαλητήρια για τη Μακεδονία. Θεωρείτε
ότι η Ν.Δ. άλλαξε στάση;

Σε καμία περίπτωση. Η Νέα Δημοκρατία ήταν, είναι και θα
είναι κάθετα αντίθετη με τη συμφωνία των Πρεσπών. Εμείς κωλοτούμπες δεν κάνουμε
-πόσο μάλλον για τη Μακεδονία μας. Άλλωστε, εξαρχής είχαμε επισημάνει τους
κινδύνους από τη συμφωνία και τις μεγάλες δυσκολίες μετά την υπογραφή της. Και
στα συλλαλητήρια, όπως λέτε, συμμετείχα ως Μακεδόνας πολίτης και είμαι
περήφανος γι’ αυτό. Καταλαβαίνω ότι ο κ. Τσίπρας πολύ θα ήθελε να βρει μια
«κολυμβήθρα του Σιλωάμ» ή έστω να κατασκευάσει κάποιους εκ των υστέρων
«συνενόχους», αλλά δεν πρόκειται να συμβεί ούτε το ένα ούτε το άλλο. Αντιθέτως.
Τον καταδίκασε ο ελληνικός λαός θα τον καταδικάσει και η Ιστορία.

Το στίγμα του ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται να μην είναι ακόμα καθαρό.
Αν και υποστηρίζει ότι θα κάνει προγραμματική αντιπολίτευση, αφήνει ανοιχτό το
ενδεχόμενο και για κινητοποιήσεις. Σας ανησυχεί μια τέτοια περίπτωση;

Λέτε ο ΣΥΡΙΖΑ να επιστρέφει ξανά στην έξαλλη αντιπολίτευση;
Θα είναι μασκαραλίκι… Και φυσικά δεν θα πείσει κανέναν. Γιατί τόσο καιρό
προσπαθεί να πείσει ότι έχει γίνει κάτι σαν σοσιαλδημοκρατικό κόμμα και να
απορροφήσει το κοινό του ΠΑΣΟΚ. Αν τώρα βγάλει το καπέλο της «σοβαρότητας» που
προσπαθούσε να φορέσει ως κυβέρνηση και βάλει πάλι το καπέλο της «επανάστασης»,
απλώς θα καταλάβουν ακόμα περισσότεροι Έλληνες ότι είναι ένα λαϊκίστικο κόμμα,
εθισμένο στις ευκαιριακές μεταμορφώσεις. Άλλωστε, μην ξεχνάμε πως ο ελληνικός
λαός στις τελευταίες εκλογές έδειξε κάτι εντυπωσιακό. Ότι σε μεγάλο ποσοστό
γυρίζει πλέον την πλάτη στον λαϊκισμό με αξιοσημείωτη ωριμότητα.

«Όπου βρούμε πράγματα σωστά, θα τα συνεχίσουμε. Εκεί που
διαφωνούμε, θα τα αλλάξουμε», αναφέρατε κατά την παραλαβή-παράδοση στο
υπουργείο Υποδομών. Άρα, υπήρξε έργο από την προηγούμενη ηγεσία;

Με την προηγούμενη πολιτική ηγεσία μπορεί να είχαμε
διαφορετικές απόψεις σε πολλά μεγάλα ζητήματα, όμως πάντα υπήρχε η τήρηση του
μέτρου στις αντιπαραθέσεις μας. Δεν πιστεύω στην τυφλή πολιτική αντιπαράθεση. Ο
πολιτικός μας πολιτισμός επιτάσσει τον υγιή και δημιουργικό διάλογο με
επιχειρήματα. Με την ίδια νοοτροπία που είχαμε ως αντιπολίτευση -που
προσπαθήσαμε να λειτουργούμε εποικοδομητικά-, με την ίδια συνεχίζουμε και τώρα
στην κυβέρνηση. Δεν θα αλλάξουμε κάτι μόνο και μόνο επειδή το έκαναν οι
προηγούμενοι. Όπως βέβαια, δεν θα κρατήσουμε και κάτι με το οποίο διαφωνούμε,
μόνο και μόνο για να γίνουμε αρεστοί.

Με τον δρόμο Πατρών – Πύργου τι θα κάνετε; Είχατε ασκήσει
σκληρή κριτική.

Ένα έργο που πριν από πέντε χρόνια ήταν έτοιμο προς
δημοπράτηση, το παραλάβαμε σπασμένο σε 8 κομμάτια, από τα οποία δεν έχει
ξεκινήσει κανένα. Στα 3 δεν έχει υπογράφει καν σύμβαση, γιατί υπάρχουν τα
γνωστά προβλήματα με το ΣτΕ και τον ανάδοχο που δεν μπορεί να καταθέσει εγγυητική
επιστολή. Αλλά ούτε στα άλλα τμήματα προχωράει το έργο. Οι υπερβολικές
εκπτώσεις το θέτουν σε κίνδυνο. Και το αποκορύφωμα; Η προηγούμενη κυβέρνηση
εγκαινίασε υποτίθεται εργοτάξιο κι εμείς ξέρετε τι παραλάβαμε; Μια χωματερή με 50.000τόνους
απορρίμματα! Δεν πιστεύαμε στα μάτια μας. Μην ωραιοποιούμε την κατάσταση: Όπως
είναι σήμερα το έργο, οδηγείται σε αδιέξοδο. Είναι εκτός πραγματικότητας να
συζητάμε απλώς αν θα καθυστερήσει ή αν θα χαθούν χρήματα… Το έργο είναι στον
αέρα. Χρειάζεται μια ριζική λύση. Μελετάμε διεξοδικά το θέμα και έχουμε ήδη
έρθει σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε τελικά να προχωρήσουμε σε μια
λύση όσο το δυνατόν ταχύτερη και με εξασφαλισμένη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
Εμείς αυτό το έργο έχουμε δεσμευτεί να το κάνουμε. Και θα το κάνουμε.

Στα διόδια της Αττικής Οδού θα ισχύσουν, τελικά, οι
αυξήσεις;

Να δούμε λίγο τα δεδομένα: Μετά από διαπραγματεύσεις με την
προηγούμενη κυβέρνηση, η Αττική Οδός ανακοίνωσε αύξηση των διοδίων. Είχε
συμβατικό δικαίωμα να το κάνει; Ναι. Είχε δίκιο; Όχι. Γιατί δεν σεβάστηκε τους
πολίτες-χρήστες του δρόμου και έκανε και unfair προς τη νέα κυβέρνηση. Κι εμείς
βέβαια, δεν καθόμαστε με τα χέρια σταυρωμένα… Κύριε Σιαδήμα, ένα είναι
σίγουρο: Η νέα κυβέρνηση δεν πρόκειται να δεχθεί κανένα τετελεσμένο στο θέμα
αυτό.

Χειριστήκατε επί δύο ημέρες την κατάσταση στη Χαλκιδική.
Ήταν η πρώτη φορά που αντιμετωπίζατε τέτοια κρίση. Ποια είναι τα συμπεράσματά
σας για τον κρατικό μηχανισμό;

Ένα θετικό και ένα αρνητικό. Το θετικό, η άμεση ανταπόκριση
των υπαλλήλων του υπουργείου μας – και όχι μόνο. Τα κλιμάκια ανέβηκαν αμέσως
στον τόπο της καταστροφής και έκαναν εξαιρετική δουλειά. Είδα ότι υπάρχει
σπουδαίο ανθρώπινο δυναμικό. Τους ευχαριστώ όλους. Το αρνητικό συμπέρασμα δεν
έχει να κάνει τόσο με το δικό μας υπουργείο όσο με τη συνολική εικόνα. Δυστυχώς
έναν χρόνο μετά το Μάτι, τίποτα δεν άλλαξε σχετικά με την ενημέρωση των πολιτών
και την προστασία από μια επερχόμενη φυσική καταστροφή. Πιστεύω, όμως, ότι και
σε αυτόν τον τομέα θα δούμε σύντομα αποτελέσματα.