«Θα τρέξουμε να καλύψουμε τον χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές για το Μετρό» – Συνέντευξη στη Real News

f3d2d8038052ba8942dd5d925de772fd_karamanlis-junior708-1156-577-c-19.jpg
2021-05-09 13:58

Μπαίνουμε σε μια περίοδο επανεκκίνησης και το υπουργείο σας έχει κομβικό ρόλο ακόμα και στην ανάταξη της οικονομίας. Έχετε προγραμματίσει άμεσα έργα που σημαίνουν και νέες θέσεις εργασίας;

Ασφαλώς. Βέβαια, όπως ξέρετε, τα έργα δεν φυτρώνουν μέσα σε μια νύχτα. Εδώ και 20 μήνες δουλεύουμε συστηματικά. Παραλάβαμε μια κατάσταση πολύ δύσκολη, με επί χρόνια μπλοκαρισμένα μεγάλα έργα και μηδενική προετοιμασία για νέα. Σήμερα, έχουμε πλέον βάλει μπρος ένα πρόγραμμα έργων άνω των 13 δισ., το μεγαλύτερο από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και το 2004-2009.

Περιλαμβάνει νέα έργα, όπως είναι ενδεικτικά οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, η νέα Περιφερειακή στη Θεσσαλονίκη το λεγόμενο flyover, το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας, αλλά και 7000 παρεμβάσεις σε επικίνδυνα σημεία του οδικού μας δικτύου, σε όλη τη χώρα.

Περιλαμβάνει όμως, όπως σας είπα, και μεγάλα έργα, που αντιμετώπιζαν σύνθετα προβλήματα και πολλοί τα είχαν ξεγράψει… Μέσα στο 2021, επιτέλους θα δούμε εργοτάξια στο Βόρειο Τμήμα του Ε-65, στο Πάτρα-Πύργος και στη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ενώ θα μπούμε στην τελική ευθεία για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Αλλά κάνουμε άλματα και για τον ΒΟΑΚ στην Κρήτη –να σας πω και ένα νέο, ολοκληρώσαμε και την άλλη εβδομάδα καταθέτουμε και τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Τι σημαίνουν όλα αυτά τα έργα; Καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής για τον πολίτη. Ώθηση στην οικονομία. Χιλιάδες νέες δουλειές. Ανάπτυξη.

Πότε και πού θα ξεκινήσουν τα νέα εργοτάξια για την γραμμή 4 του μέτρο;

Από τον επόμενο μήνα. Μέσα στο καλοκαίρι, θα δούμε εργοτάξια σε Εξάρχεια, Κολωνάκι, Κατεχάκη, Άλσος Βεΐκου. Συνολικά θα έχει 15 σταθμούς και θα φτάνει μέχρι Γουδή. Ενώ προετοιμάζουμε και την επέκταση κατά μήκος της Κηφισίας μέχρι τα Πευκάκια, όπου θα ενώνεται με τη Γραμμή 1. Μιλάμε, δηλαδή, για το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στη χώρα μας, το οποίο όταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει την ίδια τη ζωή μας στην Αθήνα.

Το μετρό στην Θεσσαλονίκη θα ολοκληρωθεί το 2023; Το ΣτΕ θα δώσει το πράσινο φως για την λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στον Σταθμό Βενιζέλου για να τρέξει το έργο ή θα έχουμε νέες καθυστερήσεις;

Κατ’αρχάς να ξεκαθαρίσουμε κάτι: Το ΣτΕ δεν έχει ανακοινώσει επισήμως την απόφασή του. Θα ήταν τουλάχιστον ασέβεια προς τη Δικαιοσύνη να αναφερθώ σε αυτή λοιπόν. Και φυσικά δεν θα το κάνω. Υπάρχει ένα παράδοξο εδώ, όμως, γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ και οι πολέμιοι του Μετρό επιτίθενται εδώ και μέρες στο ΣτΕ. Κι αναρωτιέμαι, τι νομίζουν ότι κάνουν; Μπούλινγκ στο Συμβούλιο της Επικρατείας; Όπως προηγουμένως είχαν αποπειραθεί να κάνουν και στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο; Μέχρι εκεί φτάνει η αμετροέπειά τους και το μένος τους εναντίον του έργου;

Τους απαντώ, λοιπόν, το εξής: Αν η απόφαση του ΣτΕ είναι αυτή που οι ίδιοι λένε, θα αποτελεί άλλη μία δικαίωση στην πράξη της πολιτικής μας, που είναι η μόνη που εξασφαλίζει στη Θεσσαλονίκη και Μετρό και Αρχαία. Όπως συμφωνούν, άλλωστε, κυβέρνηση, ΚΑΣ, Δήμος, Περιφέρεια, παραγωγικές δυνάμεις της πόλης και η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών. Αρκετά με τις μονίμως μειοψηφικές δυνάμεις της οπισθοδρόμησης που τόσα χρόνια κρατάνε πίσω την πόλη! Θα θυμάστε ότι είχα απευθύνει έκκληση πως ήταν καιρός να παραδεχτούν την ήττα τους και να αφήσουν τις εκδικητικές προσφυγές στη Δικαιοσύνη, που το μόνο που θα «πετύχαιναν» θα ήταν να καθυστερήσουν κι άλλο το έργο… Δυστυχώς όμως εμμονικά συνέχισαν να βλάπτουν την πόλη. Αν το ΣτΕ δώσει το πράσινο φως, λοιπόν, να είστε βέβαιος ότι θα τρέξουμε για να καλύψουμε όσο γίνεται τον χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές, με στόχο να καταφέρουμε να ολοκληρωθεί το Μετρό το 2023.

Πρόσφατα ανακοινώσατε στη Βόρεια Ελλάδα δυο νέους αυτοκινητοδρόμους μέσω ΣΔΙΤ. Η αξιωματική αντιπολίτευση ασκεί κριτική κάνοντας λόγο για ιδιωτικοποίηση των έργων. Τι λέτε; Θα έχουν διόδια οι αυτοκινητόδρομοι;

Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη. Δυο πολύ σημαντικά έργα για τη Βόρεια Ελλάδα. Τι σημαίνει στην πράξη ΣΔΙΤ; Σημαίνει ότι ενώνουμε ως δημόσιο τις δυνάμεις μας με τον ιδιωτικό τομέα, για να πετύχουμε καλύτερα αποτελέσματα για όλους και πάνω απ΄όλους για τους πολίτες. Σημαίνει ότι τα έργα θα γίνουν στην ώρα τους και με το μικρότερο δυνατό κόστος για την τσέπη του φορολογούμενου. Και μάλιστα, δεσμευόμαστε να μην έχουν διόδια. Αν από αυτά ο ΣΥΡΙΖΑ συμπεραίνει ότι…ιδιωτικοποιούμε τα έργα, απλώς επιβεβαιώνει πόσο μακριά από την πραγματικότητα βρίσκεται, εγκλωβισμένος σε ξεπερασμένες ιδεοληψίες.

Τη Δευτέρα με την επανεκκίνηση αγοράς, εστίασης και σχολείων θα υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στα ΜΜΜ. Αρκούν τα νέα λεωφορεία που προμηθευτήκατε; Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει οτι δεν έχετε πάρει τα κατάλληλα μέτρα…

Κύριε Σιαδήμα, την κριτική των πολιτών την ακούμε και τη σεβόμαστε. Αλλά στη δήθεν «κριτική» του ΣΥΡΙΖΑ που επί 4,5 χρόνια ως κυβέρνηση δεν πήρε ούτε ένα λεωφορείο και δεν έκανε ούτε μία πρόσληψη, το μόνο που μπορώ να απαντήσω είναι τα γεγονότα:

Υλοποιούμε ένα μελετημένο σχέδιο. Βήμα-βήμα: Ανάταξη του στόλου, με 200% αύξηση στις δαπάνες συντήρησης. Συμφωνία με ΚΤΕΛ, άρα ενίσχυση με 200 λεωφορεία και 550 οδηγούς. Μετά από μια δεκαετία, 655 προσλήψεις σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ. Και τώρα, άλλα 300 λεωφορεία μέσω leasing. Το αποτέλεσμα; Ενώ παραλάβαμε 850 λεωφορεία στο δρόμο, τώρα έχουμε πάνω από 1250 –σχεδόν 50% αύξηση- συν τα 300 του leasing που εντάσσονται σταδιακά. Κι έτσι έχουμε ήδη 3.000 περισσότερα δρομολόγια την ημέρα και ο αριθμός αυξάνεται συνεχώς.

Ακόμα μεγαλύτερη πρόοδος στη Θεσσαλονίκη: Παραλάβαμε 235 λεωφορεία στο δρόμο, σήμερα τα έχουμε διπλασιάσει.

Όλα αυτά έγιναν εν μέσω πανδημίας και ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση το μόνο που είχε αυξήσει ήταν η τιμή του εισιτηρίου. Όμως εμείς τη μειώσαμε ξανά.

Προσέξτε: Δεν λέω ότι είναι όλα τέλεια στις αστικές συγκοινωνίες. Ξέρουμε και τα προβλήματα, κάθε μέρα από πάνω είμαστε και κάνουμε διαχείριση κρίσης. Όμως η πραγματικότητα είναι ότι έχουν γίνει βήματα προόδου πολύ σημαντικά.

Οι Τούρκοι συνεχίζουν να προκαλούν παρά τις συζητήσεις μεταξύ των δυο χωρών. Ο Ακάρ κατηγόρησε τη χώρα μας πως «προκαλεί» στην Ανατολική Μεσόγειο… Είναι ορθη η στάση της χώρας μας;

Είναι όχι μόνο ορθή, αλλά και υπεύθυνη. Η Τουρκία πλέον έχει πάρει ξεκάθαρα το μήνυμα: η Ελλάδα δεν παίζει. Αντιθέτως, ενισχύει τη θέση της και προχωρά με σοβαρότητα, σιγουριά κι αυτοπεποίθηση.