Υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Μπράλος- Άμφισσα

karamanlis-1
2023-02-16 19:35

«Προχωράμε με τέτοιους ρυθμούς, που ο κατασκευαστικός κλάδος τρέχει να προφτάσει τα έργα που δημοπρατεί το Υπουργείο»

Η σύμβαση για την κατασκευή του τμήματος Μπράλος- Άμφισσα του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία- Ιτέα- Αντίρριο, υπεγράφη σήμερα παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή. 

Το παρών έδωσαν, επίσης, ο Υπουργός Οικονομικών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, κ. Γιάννης Οικονόμου, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Γιάννης Τσακίρης, ο Γραμματέας της ΚΟ της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Φωκίδας, κ. Γιάννης Μπούγας, οι βουλευτές Φθιώτιδας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γιώργος Κοτρωνιάς και κ. Έλενα Μακρή- Θεοδώρου, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, κ. Φάνης Σπανός, η Γενική Γραμματέας Υποδομών, κ. Μαρία- Έλλη Γεράρδη. 

Τη σύμβαση υπέγραψαν εκ μέρους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο Διευθυντής της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης, κ. Δημήτρης Αναγνώπουλος και εκ μέρους της αναδόχου εταιρείας ΑΒΑΞ, ο Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης. 

-->

Κώστας Καραμανλής: «Το έργο επιβεβαιώνει το κεντρικό μας σύνθημα, που είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς: “Η Ελλάδα αλλάζει”.

«Είναι μεγάλη η χαρά μου που σας υποδέχομαι σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Και ακόμη μεγαλύτερη που, σήμερα, φτάνουμε στην υπογραφή της σύμβασης κατασκευής «Μπράλος-Άμφισσα». Διότι προστίθεται ένα ακόμη κομμάτι στο συνολικό χάρτη του οδικού δικτύου της χώρας. Διότι και αυτό το έργο επιβεβαιώνει το κεντρικό μας σύνθημα, που όμως είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς: “Η Ελλάδα αλλάζει”».

Όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής το «Μπράλος- Άμφισσα», μήκους περίπου 24 χιλιομέτρων, με δύο σήραγγες, επτά γέφυρες, και έξι ισόπεδους κόμβους, αφορά την κατασκευή του τμήματος από το Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς, και από τον ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα.

Επίσης «το έργο αυτό είναι τμήμα του διαγώνιου άξονα «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο», ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του Ε65, που συνδέει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό και φέρνει πιο κοντά τη νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία».

-->

Επισήμανε, δε, ότι: «Μειώνει το χρόνο της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως τη Λαμία. Δηλαδή, είναι ένα έργο που θα αλλάξει εντελώς τις οδικές μεταφορές και μετακινήσεις. Γιατί, όχι μόνο θα επιτρέψει την ταχύτερη μετακίνηση από τη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και θα συνδέσει το λιμάνι της Πάτρας με αυτό του Βόλου. Και θα αναβαθμίσει τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου».

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, όλα αυτά σημαίνουν: «Καλύτερη και ευκολότερη καθημερινότητα για χιλιάδες πολίτες. Νέες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης για τα βόρεια παράλια του Κορινθιακού και του Πατραϊκού κόλπου. Αλλά και νέα, σημαντική οικονομική προοπτική. Για όλη τη χώρα και ιδίως -φυσικά- για την ευρύτερη περιοχή».

Όσον αφορά το έργο, ο κ. Καραμανλής είπε ότι το κόστος κατασκευής του έργου φθάνει, σχεδόν, τα 260 εκατομμύρια, είναι συγχρηματοδοτούμενο από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 54 μήνες.

«Οι δύο πυλώνες των έργων»

Στη συνέχει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών περιέγραψε τους δυο μεγάλους πυλώνες , που υπηρετούν την αντίληψη, τόσο της Κυβέρνησης, όσο και του Υπουργείου που βασίζεται στον Εθνικό Σχεδιασμό και τον Σαφή Σχεδιασμό.

-->

Πρώτος ΠυλώναςΕθνικός Σχεδιασμός

«Προεκλογικά είχαμε εκπονήσει συνολικό πλάνο έργων σχεδόν 13 δισ. Ως Κυβέρνηση δημοπρατήσαμε έργα που ξεπερνούν τα 10 δισ. κι από αυτά συμβασιοποιήσαμε, δηλαδή ήδη υλοποιούνται, έργα άνω των 5 δισ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο πλάνο έργων που έχει γίνει στη χώρα μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Όλα τα έργα, πλέον, εντάσσονται σε ένα συνεκτικό σχέδιο. Με στόχο να κάνουμε την Ελλάδα έναν σύγχρονο κόμβο υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Κι όλα αυτά όταν η προηγούμενη Κυβέρνηση, σε 4,5 χρόνια συμβασιοποίησε έργα 800 εκατομμυρίων».

Μάλιστα, στο σημείο αυτό, ο κ. Καραμανλής, υπενθύμισε το πόσα έργα ξεμπλόκαρε η κυβέρνηση της ΝΔ, αναφέροντας το Πάτρα-Πύργος, τον ΒΟΑΚ, τον Ε65 και όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Προχωράμε με τέτοιους ρυθμούς, που είναι ίσως από τις ελάχιστες φορές που ο κατασκευαστικός κλάδος τρέχει να προφτάσει τα έργα που δημοπρατεί το Υπουργείο».

-->

Δεύτερος πυλώνας: Σαφής Σχεδιασμός

Στη συνέχεια εξήγησε τον δεύτερο πυλώνα, που είναι ο Σαφής Σχεδιασμός: «Σε αντίθεση με ορισμένους στο παρελθόν, εμείς δεν εξαγγέλλουμε έργο αν δεν διαθέτει, πρώτον  εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και δεύτερον συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Όχι λόγια, λοιπόν, αλλά έργα».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σημείωσε ότι «κεντρικό στοιχείο αυτού του σχεδίου, είναι η πεποίθηση ότι Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα. Η σημαντικότερη δε παράμετρος των έργων,  η οποία χαρακτηρίζει και το συγκεκριμένο έργο, το “Μπράλος- Άμφισσα”, είναι η κοινωνική τους διάσταση. Πάρτε για παράδειγμα αυτόν τον δρόμο: Θα διευκολύνει την καθημερινότητα τόσων πολιτών. Θα δώσει νέα ώθηση στην τοπική οικονομία. Αλλά και με την κατασκευή του, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας. Δημιουργεί δηλαδή έναν ενάρετο κύκλο ανάπτυξης και προόδου για ολόκληρη την τοπική κοινωνία».

Καταλήγοντας είπε: «Είμαστε εδώ για να αξιοποιήσουμε κάθε ευρωπαϊκό και εθνικό πόρο, βελτιώνοντας την καθημερινότητα των πολιτών, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη και προωθώντας τη δίκαιη κοινωνική κατανομή αυτού του μερίσματος ανάπτυξης. Άλλωστε, το σχέδιό μας δεν υπηρετεί κομματικές επιταγές, αλλά το κοινό καλό».

-->