Ερώτηση για τις χιλιάδες ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία
Έντεκα βουλευτές της ΝΔ, μεταξύ των οποίων και ο Βουλευτής Σερρών κ. Κώστας Καραμανλής, κατέθεσαν ερώτηση με θέμα τις χιλιάδες ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία. Στο κείμενό τους αναφέρουν πως λίγες εβδομάδες πριν από την έναρξη του νέου σχολικού έτους, η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αντιμετωπίζουν οξύτατο πρόβλημα άνευ προηγουμένου. Πρόκειται για τις ελλείψεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία, τόσο στα δημοτικά όσο στα γυμνάσια και στα λύκεια, που υπολογίζονται περίπου στις 25.000.
Η προβληματική αυτή κατάσταση, τονίζουν οι βουλευτές της ΝΔ, χρήζει άμεσης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης. Διαφορετικά, το Σεπτέμβριο ορισμένα σχολεία σε διάφορες περιοχές της επικράτειας ενδέχεται να μη λειτουργήσουν καθόλου, ενώ πολλά άλλα θα υπολειτουργήσουν.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Ερώτηση προς τον
Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κύριο Αριστείδη Μπαλτά
Θέμα: Χιλιάδες ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία
Λίγες εβδομάδες πριν από την έναρξη του νέου σχολικού έτους, η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη Χώρα μας αντιμετωπίζουν ένα οξύτατο πρόβλημα άνευ προηγουμένου. Πρόκειται για τις ελλείψεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία μας, τόσο στα δημοτικά όσο στα γυμνάσια και στα λύκεια, που υπολογίζονται περίπου στις 25.000. Η προβληματική αυτή κατάσταση χρήζει άμεσης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης. Διαφορετικά, το Σεπτέμβριο ορισμένα σχολεία σε διάφορες περιοχές της επικράτειας ενδέχεται να μη λειτουργήσουν καθόλου, ενώ πολλά άλλα θα υπολειτουργήσουν.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αποδεικνύεται ότι ολιγώρησε καθ’ όλο το χρονικό διάστημα που ασκεί τα καθήκοντά της, χωρίς να ενεργήσει τα δέοντα για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με αποφασιστικότητα από την πρώτη στιγμή. Αποτέλεσμα της αβλεψίας της είναι το πρωτοφανές αδιέξοδο στο οποίο βρισκόμαστε. Έτσι, για την επίλυση του μείζονος αυτού ζητήματος δεν φαίνεται ότι μπορεί να γίνουν διορισμοί, δεδομένου ότι η Κυβέρνηση επέλεξε μέχρι σήμερα να προτάξει τους διορισμούς άλλων κατηγοριών προσώπων, εξαντλώντας τις σχετικές πιστώσεις. Αναφορικά με τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, των οποίων συχνά γίνεται επίκληση, αυτά μπορούν να δώσουν μερική μόνο λύση στο πρόβλημα και για συγκεκριμένες μόνο περιοχές της Χώρας. Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται ότι σκέπτεται να υιοθετήσει λύσεις απελπισίας, για τις οποίες, με δηλώσεις, που συχνά διαψεύδονται την επόμενη ημέρα, επιχειρεί να αφουγκρασθεί τις αντιδράσεις των εμπλεκομένων. Οι προταθείσες έως σήμερα λύσεις κρίνονται απαράδεκτες και πανθομολογούμενα θα δημιουργήσουν ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι μεταξύ αυτών είναι η μη υλοποίηση του ψηφιακού σχολείου, η κατάργηση του ολοήμερου σχολείου και η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη.
Σε αντίθεση με την μέχρι σήμερα στάση του, το Υπουργείο Παιδείας οφείλει έστω και την ύστατη ώρα να επιλύσει το πρόβλημα με τρόπο αποτελεσματικό και να πει όχι στις εύκολες αλλά επιζήμιες λύσεις.
Ο κύριος Υπουργός παρακαλείται να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:
– Ποιες ήταν οι ενέργειες της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας από την ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντά της μέχρι και σήμερα για την αντιμετώπιση του προβλήματος των χιλιάδων ελλείψεων εκπαιδευτικών στα σχολεία; Υπήρξε σχετικός σχεδιασμός, και εάν ναι, γιατί βρισκόμαστε σήμερα ενώπιον αυτής της δραματικής κατάστασης;
– Ποια συγκεκριμένα μέτρα πρόκειται να λάβει το Υπουργείο Παιδείας το ταχύτερο δυνατό για την αντιμετώπιση του προβλήματος των χιλιάδων ελλείψεων εκπαιδευτικών στα σχολεία; Έχει υπάρξει εμπεριστατωμένη μελέτη για το αν προκαλούνται καθώς και για το ποιες είναι οι ενδεχόμενες αρνητικές συνέπειες αυτών των μέτρων;