Αυγενάκης-Καραμανλής: «Στις καλένδες στέλνεται ο ΒΟΑΚ»

7132d1dbed957fb3d8e8a0417f9947f3_neadimokratia-1156-577-c-12.jpg
2016-01-29 10:35

Στην απουσία σχεδιασμού και χρηματοδότησης για την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, καθώς και στην μη ένταξη του έργου στο ΣΕΣ 2014-2020, αναφέρονται ο αν. Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ – Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης και ο Τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων – Βουλευτής Σερρών κ. Κώστας Καραμανλής με κοινοβουλευτική τους παρέμβαση, προς τον Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κ. Γεώργιο Σταθάκη και τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη.

Όπως αναφέρεται στην παρέμβασή τους «Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, αν και ανήκει στους κύριους αυτοκινητόδρομους της χώρας μας, εξακολουθεί, δυστυχώς, να παραμένει ένας «δρόμος-φάντασμα», αφού το μεγαλύτερο μέρος του είναι ακόμη υπό σχεδιασμό. Δυστυχώς, όμως, όσον αφορά την πορεία υλοποίησης του ΒΟΑΚ επιβεβαιώνονται οι προβληματισμοί και η ανησυχία που εκφράζαμε τον τελευταίο χρόνο με κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις, καθώς δεν έχει γίνει κάποια ένταξη μέρους ή ολόκληρου του έργου στο ΣΕΣ 2014-2020 και κινδυνεύουν με απένταξη και τα τμήματα των έργων που είχαν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013. Παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι ο ΒΟΑΚ αποτελεί προτεραιότητα, διαπιστώνουμε ότι αφενός δεν υπάρχει καμία επίσημη ανακοίνωση για προγραμματισμό υλοποίησης του ΒΟΑΚ, αφετέρου δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη για ένταξη του ΒΟΑΚ στο νέο ΣΕΣ 2014-2020.

Δεδομένου ότι το ΣΕΣ 2014-2020 αποτελεί το κύριο χρηματοδοτικό εργαλείο για την υλοποίηση αναπτυξιακών έργων, σε συνδυασμό με την ασφυκτική στενότητα του ΠΔΕ και της ιδεοληπτικής άρνησης της κυβέρνησης να μελετήσει την πιθανότητα αξιοποίησης άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων, φαίνεται ότι η κυβέρνηση στέλνει το ΒΟΑΚ στις καλένδες. Δυστυχώς, σύμφωνα με το σχεδιασμό του αρμόδιου Υπουργού δεν αποτελεί προτεραιότητα η ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, αλλά νέα μεγαλεπήβολα έργα «μαμούθ», όπως η σιδηροδρομική Εγνατία».

Τέλος, οι κ.κ. Λ. Αυγενάκης και Κ. Καραμανλής ερωτούν τους αρμόδιους Υπουργούς σε ποια φάση βρίσκονται τα έργα του ΒΟΑΚ που είναι σήμερα σε εξέλιξη, ποια κινδυνεύουν να σταματήσουν και ποιες πρωτοβουλίες θα αναλάβουν για την συνέχισή τους, σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι μελέτες επικαιροποίησης του έργου;

Επιπλέον ερωτούν για ποιο λόγο δεν περιλήφθηκε ο ΒΟΑΚ στο ΣΕΣ 2014-2020, ποιος είναι ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης για την εξεύρεση χρηματοδοτικών εργαλείων και την όσο το δυνατόν ταχύτερη ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ και ποιος είναι ο χρονικός ορίζοντας που η Κυβέρνηση έχει θέσει για την αποπεράτωση του ΒΟΑΚ;».

 

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

 

Προς τους:
– Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού
κ. Γεώργιο Σταθάκη
– Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
κ. Χρήστο Σπίρτζη

ΘΕΜΑ: Στις καλένδες στέλνει η Κυβέρνηση τον ΒΟΑΚ

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, αν και ανήκει στους κύριους αυτοκινητόδρομους της χώρας μας (Υ.Α. κατάταξης εθνικού οδικού δικτύου ΔΜΕΟ/ε/οικ./827/1995), εξακολουθεί, δυστυχώς, να παραμένει ένας «δρόμος-φάντασμα», αφού το μεγαλύτερο μέρος του είναι ακόμη υπό σχεδιασμό. Η ολοκλήρωση του, που όταν περατωθεί θα διασχίζει τη Βόρεια Κρήτη (από το Καστέλλι Κισσάμου μέχρι τη Σητεία), αποτελεί εξαιρετικά σημαντικό έργο υποδομής με διττή σημασία: αφενός θα συνδράμει ποικιλοτρόπως στην περαιτέρω ανάπτυξη του νησιού και αφετέρου θα δημιουργήσει ένα ασφαλές οδικό δίκτυο μειώνοντας το βαρύ φόρο τιμής που πληρώνουμε από τα εκατοντάδες τροχαία ατυχήματα που γίνονται κάθε χρόνο.

Δυστυχώς, όμως, όσον αφορά την πορεία υλοποίησης του ΒΟΑΚ επιβεβαιώνονται οι προβληματισμοί και η ανησυχία που εκφράζαμε τον τελευταίο χρόνο με κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις επισημαίνοντας ότι δεν έχει γίνει κάποια ένταξη μέρους ή ολόκληρου του έργου στο ΣΕΣ 2014-2020 και ότι κινδυνεύουν με απένταξη και τα τμήματα των έργων που είχαν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013. Παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι ο ΒΟΑΚ αποτελεί προτεραιότητα, διαπιστώνουμε ότι αφενός δεν υπάρχει καμία επίσημη ανακοίνωση για προγραμματισμό υλοποίησης του ΒΟΑΚ, αφετέρου δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη για ένταξη του ΒΟΑΚ στο νέο ΣΕΣ 2014-2020.

Δεδομένου ότι το ΣΕΣ 2014-2020 αποτελεί το κύριο χρηματοδοτικό εργαλείο για την υλοποίηση αναπτυξιακών έργων, σε συνδυασμό με την ασφυκτική στενότητα του ΠΔΕ και της ιδεοληπτικής άρνησης της κυβέρνησης να μελετήσει την πιθανότητα αξιοποίησης άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων, φαίνεται ότι η κυβέρνηση στέλνει το ΒΟΑΚ στις καλένδες. Δυστυχώς, σύμφωνα με το σχεδιασμό του αρμόδιου Υπουργού δεν αποτελεί προτεραιότητα η ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, αλλά νέα μεγαλεπήβολα σχέδια για έργα «μαμούθ», όπως η σιδηροδρομική Εγνατία.

Η άμεση ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ αποτελεί επιτακτική ανάγκη. Πρέπει να είναι ο άξονας των προτεραιοτήτων μας με γνώμονα την αύξηση της οικονομικής ανάπτυξης, των επενδύσεων, της παραγωγικότητας και της κοινωνικής ευημερίας, καθώς και της ασφάλειας των μεταφορών και της δραστικής μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων. Η ανάληψη δράσεων για την υλοποίηση του ΒΟΑΚ πρέπει να γίνει άμεσα, χωρίς ιδεοληψίες και προκαταλήψεις. Να αναζητήσουμε τρόπους χρηματοδότησης και να αξιολογήσουμε όλα τα δεδομένα που θα προκύψουν. Η κυβέρνηση, μέχρις στιγμής, δεν έχει δώσει καμία διαβεβαίωση για την συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου.

Κατόπιν των ανωτέρω,

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

1. Σε ποια φάση βρίσκονται τα έργα του ΒΟΑΚ που είναι σήμερα σε εξέλιξη, ποια κινδυνεύουν να σταματήσουν και ποιες πρωτοβουλίες θα αναλάβετε για την συνέχισή τους; Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι μελέτες επικαιροποίησης του έργου;

2. Για ποιο λόγο δεν περιλήφθηκε ο ΒΟΑΚ στο ΣΕΣ 2014-2020; Ποιος είναι ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης για την εξεύρεση χρηματοδοτικών εργαλείων και την όσο το δυνατόν ταχύτερη ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ;

3. Ποιος είναι ο χρονικός ορίζοντας που η Κυβέρνηση έχει θέσει για την αποπεράτωση του ΒΟΑΚ και ποιες προτεραιότητες έχει θέσει αναφορικά με την ταχύτερη ολοκλήρωσή του;

Οι ερωτώντες Βουλευτές
Λευτέρης Αυγενάκης
Βουλευτής Ηρακλείου – αν. Γραμματέας Ν.Δ.

Κώστας Καραμανλής
Βουλευτής Σερρών – Τομεάρχης
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων