Ερώτηση & δήλωση Καραμανλή για τις τιμές των εισιτηρίων

Η Συντονίστρια Παραγωγής και Εμπορίου της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α’ Αθηνών, κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη και ο Υπεύθυνος του τομέα Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, βουλευτής Σερρών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατέθεσαν στη Βουλή ερώτηση για την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες.
Για το θέμα αυτό, ο κ. Κώστας Καραμανλής, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Οι χρήστες μέσων μαζικής μεταφοράς, από τη Δευτέρα θα πληρώσουν το τίμημα του λαϊκισμού της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖA – ΑΝΕΛ.
Με τη διακυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας, παρά τις πιέσεις της τρόικας, οι τιμές των εισιτηρίων και των καρτών μειώθηκαν αλλά τα έσοδα αυξάνονταν, ενώ ο χάρτης των αστικών συγκοινωνιών αναδιοργανώθηκε.
Η σημερινή Κυβέρνηση πήρε λαϊκίστικες αποφάσεις, όπως οι δωρεάν μετακινήσεις την περίοδο του δημοψηφίσματος – όχι με κοινωνικά κριτήρια – αλλά με τη λογική “όλοι τζάμπα” που είχε ως αποτέλεσμα ακόμα και τουρίστες να πηγαινοέρχονται δωρεάν από και προς το αεροδρόμιο.
Η δε αποτυχημένη διαπραγμάτευσή της, οδήγησε και στην αύξηση του ΦΠΑ σε 23%. Τώρα, αποφασίζει την κοινωνικά άδικη αύξηση της τιμής εισιτηρίων (από 1,20 σε 1,40 ευρώ) και καρτών.
Ο λαϊκισμός πληρώνεται. Και το εισιτήριό του, δυστυχώς, είναι ακριβό».
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:
Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα: Αύξηση της τιμής των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών Αθηνών
Κύριε Υπουργέ,
Όπως ανακοινώσατε, από 1η Φεβρουαρίου αυξάνεται η τιμή τόσο του ενιαίου εισιτηρίου, όσο και των περισσότερων καρτών.
Είναι εμφανές ότι η κυβέρνηση και το υπουργείο σας συγκεκριμένα προχωρά σε βεβιασμένες και κοινωνικά άδικες κινήσεις, προκειμένου να καλύψει κενά και προβλήματα που εσείς οι ίδιοι με τις πολιτικές σας αποφάσεις δημιουργήσατε.
Ενδεικτικά αναφέρουμε:
- Την απόφαση της κυβέρνησής σας τον περασμένο Σεπτέμβριο για αύξηση του ΦΠΑ από 13 σε 23%, αποτέλεσμα της αποτυχημένης διαπραγματευτικής τακτικής που ακολουθήσατε απέναντι στην τρόικα. Σημειώνουμε ότι επιχειρείτε να ισχυριστείτε ότι αυτό είναι το αποκλειστικό αίτιο της πρόσφατης απόφασής σας, κάτι το οποίο όμως διαψεύδεται από τους αριθμούς, αφού η αύξηση της τιμής εισιτηρίων είναι μεγαλύτερη της αύξησης του ΦΠΑ.
- Την απώλεια εσόδων ύψους τουλάχιστον 9,5 εκατ. ευρώ τον περασμένο Ιούλιο λόγω των δωρεάν μετακινήσεων που αποφασίσατε, μετά τα capital controls που επιβάλλατε. Ένα μέτρο το οποίο προσπαθήσατε να περιβάλλετε με κοινωνικό μανδύα, αλλά στην πραγματικότητα ήταν μια λαϊκίστικη απόφαση που ελήφθη λίγες μέρες πριν το δημοψήφισμα και ως αποτέλεσμά της, μεταξύ άλλων, εν μέσω τουριστικής περιόδου ένας πολύ μεγάλος αριθμός αλλοδαπών τουριστών μετακινήθηκε δωρεάν στην Αθήνα, ακόμα και στη διαδρομή από και προς το αεροδρόμιο.
- Την απώλεια εσόδων ύψους 20,5 εκατ. ευρώ από οφειλές των υπουργείων, δεδομένου ότι κατά το 2015 Υπουργεία όπως τα Εσωτερικών, Παιδείας, Εξωτερικών, Εργασίας κ.ά. δεν είχαν συνάψει – όπως ο νόμος ορίζει – συμβάσεις με τον Όμιλο των Αστικών Συγκοινωνιών.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να υπογραμμιστεί ότι κατά την περίοδο της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας – και παρά τις πιέσεις της τρόικας – οι τιμές των εισιτηρίων και των καρτών μειώθηκαν αλλά τα έσοδα αυξάνονταν, αποφεύχθηκαν πλήρως οι ομαδικές απολύσεις και αναδιοργανώθηκε ο χάρτης των αστικών συγκοινωνιών.
Συνεπεία των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
– Ποιοι είναι οι λόγοι που σας οδήγησαν στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στα προ του 2014 επίπεδα;
– Έχουν συναφθεί συμβάσεις με Υπουργεία τα οποία προσφέρουν δωρεάν ή μειωμένο κόμιστρο σε κοινωνικές ομάδες, δεδομένου ότι από τον Ιανουάριο εφαρμόζεται η πρόβλεψη των εφαρμοστικών μέτρων του τρίτου μνημονίου που υπογράψατε, και συγκεκριμένα του άρθρου 18 παρ. 4 του Ν. 4337/2015, σύμφωνα με το οποίο η εκτέλεση του μεταφορικού έργου αναστέλλεται αυτοδικαίως και για όσο χρονικό διάστημα το αντισυμβαλλόμενο Υπουργείο δεν καταβάλλει το σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης, αντίτιμο ή τη διαφορά του κομίστρου;
– Τι κάνετε για να αντιμετωπίσετε τη διαφυγή εσόδων, η οποία – η εμπειρία έχει δείξει – αυξάνεται κάθε φορά που αυξάνεται και η τιμή των εισιτηρίων;
– Πιστεύετε ότι λόγω όλων αυτών των ελλειμμάτων στον Όμιλο Αστικών Συγκοινωνιών κινδυνεύει ο δημόσιος χαρακτήρας των συγκοινωνιών;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές:
Καραμανλής Κώστας – Ν. Σερρών
Κεφαλογιάννη Όλγα – Α’ Αθηνών