«Η ΝΔ δεν κάνει εκλογές, παρόλο που ξέρει ότι θα κερδίσει» – Συνέντευξη στη Real News
- Μέσα στην εβδομάδα η πύρινη λαίλαπα ξαναχτύπησε την Αττική. Ήταν έτοιμη η κυβέρνηση;
Όταν έχουν καεί πολύτιμοι πνεύμονες πρασίνου και έχουν χαθεί περιουσίες, προφανώς δεν μπορεί παρά να νιώθουμε θλίψη. Υπάρχει όμως και η ικανοποίηση ότι προστατεύτηκαν οι ανθρώπινες ζωές και τα αποτελέσματα δεν είχαν την καταστροφική έκταση που όλοι φοβόμασταν.
Παρά τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, είδαμε να μην υπάρχουν φαινόμενα έλλειψης συντονισμού και ασυνεννοησίας των αρμόδιων φορέων και πάνω απ’όλα είδαμε οι πολίτες να ενημερώνονται έγκαιρα και οι οικισμοί να εκκενώνονται με ασφάλεια. Και βέβαια, για άλλη μια φορά οι πυροσβέστες μας κι οι εθελοντές έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό στη μάχη και τους αξίζει ένα μεγάλο ευχαριστώ από όλους μας. Και μόνο για αυτούς τους ανθρώπους, πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει το θλιβερό ελληνικό φαινόμενο κάθε πυρκαγιά να μετατρέπεται σε πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης. Άλλωστε, το καλοκαίρι είναι μακρύ ακόμα και προμηνύεται δύσκολο. Χρειάζεται προσοχή και υπευθυνότητα από όλους μας.
- Θα ολοκληρωθούν άμεσα οι αυτοψίες στις πληγείσες περιοχές;
Ναι. Το ταχύτερο. Σε μια τόσο δύσκολη στιγμή στη ζωή των πολιτών, το κράτος πρέπει να είναι δίπλα τους, όχι να τους ταλαιπωρεί. Από την πλευρά του Υπουργείου μας, αρκεί να σας πω ότι Τετάρτη πρωί έσβησε η φωτιά και Τετάρτη μεσημέρι ξεκίνησαν αμέσως οι έλεγχοι σε κτίρια σε Πεντέλη, Παλλήνη, Γέρακα και Ανθούσα. Οι συνεργάτες μας που κάνουν τόση δουλειά, είναι κι αυτοί αφανείς ήρωες αυτής της ιστορίας… Μόνο την πρώτη μέρα, κάναμε 30 αυτοψίες. Συνολικά, έως σήμερα Παρασκευή που μιλάμε, έχουν ελεγχθεί 251 κτήρια και έχουν βγει 76 επικίνδυνα και θα επανελεγχθούν, 86 προσωρινά ακατάλληλα μέχρι να γίνουν επισκευές και 89 ασφαλή για χρήση. Προχωράμε γρήγορα για να ολοκληρώσουμε τις αυτοψίες, ώστε να μπορούν οι άνθρωποι να πάρουν τις αποζημιώσεις τους.
- Παραδώσατε μαζί με τον πρωθυπουργό το νέο οδικό άξονα στην Αμφιλοχία. Ποια αλλά έργα παραδίδονται μέσα στο 2022;
Με αυτά τα 17 χιλιόμετρα που δόθηκαν στην κυκλοφορία -νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα- έχουμε ολοκληρώσει το μεγαλύτερο μέρος του άξονα Άκτιο-Αμβρακία. Πήραμε ένα έργο μπλοκαρισμένο, τελματωμένο, που το είχαν όλοι ξεγραμμένο… Δουλέψαμε συστηματικά και μέσα σε τρία χρόνια κάναμε ό,τι δεν είχε γίνει όλα τα προηγούμενα. Γιατί σε αυτή την πολιτική πιστεύουμε. Στην πολιτική που φέρνει αποτελέσματα. Που ωφελεί τον τόπο και όλες τις Ελληνίδες, όλους τους Έλληνες.
Με τον ίδιον τρόπο δουλεύουμε και σε μια σειρά έργα σε όλη τη χώρα. Από το μεγάλο πρόγραμμα έργων μας 13 δισ. ευρώ, ενδεικτικά το 2022 ολοκληρώνονται η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά, ο οδικός άξονας Καλλονή-Σίγρι στη Μυτιλήνη που πρόσφατα επιθεωρήσαμε το εργοτάξιο, τα έργα οδικής ασφάλειας στον παλιό δρόμο Πατρών-Πύργου -πολύτιμα, έως να ολοκληρωθεί ο νέος- αλλά και στον Θεσσαλονίκης-Πολύγυρου, καθώς και οι αποκαταστάσεις των λιμανιών Ζακύνθου και Κω. Για ένα να είστε βέβαιος κύριε Σιαδήμα: όχι μόνο το 2022 αλλά για όσο είμαστε στην κυβέρνηση, εμείς δεν θα εγκαινιάζουμε μουσαμάδες, αλλά ολοκληρωμένα έργα που έχουν ανάγκη οι πολίτες και ο τόπος.
- Πότε θα ολοκληρωθούν οι νέοι σταθμοί μετρό στην Αθήνα; Στην Θεσσαλονίκη πότε ξεκινάει το μετρό;
Στην Αθήνα, μετά από 28 χρόνια, ξεκίνησε η κατασκευή νέας γραμμής μετρό. Με 15 σταθμούς που θα αλλάξουν τη ζωή στην πόλη. Η ολοκλήρωσή τους προβλέπεται το 2029. Ήδη οι πολίτες βλέπουν εγκατεστημένα εργοτάξια και στις αρχές του χρόνου ξεκινά τη διαδρομή του ο πρώτος μετροπόντικας.
Στον Πειραιά, όπως είπαμε, το κατασκευαστικό έργο ολοκληρώνεται και 3 νέοι σταθμοί παραδίδονται το φθινόπωρο.
Στη Θεσσαλονίκη όλοι βλέπουν ότι επιτέλους χώροι εργοταξίων απελευθερώνονται και αποδίδονται ξανά στους πολίτες. Προχωράμε εντατικά τις εργασίες, ξεκινήσαμε τις δοκιμές και σε συνεργασία με το ΥΠΠΟΑ δώσαμε οριστική λύση και ξεκινήσαμε κατασκευαστικές εργασίες στο σταθμό Βενιζέλου. Στο τέλος του 2023 η πόλη θα έχει το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη.
- Πολλά από τα έργα που μου αναφέρετε, σκέφτομαι ότι δεν ήταν αυτονόητο πως θα γίνουν. Από οικονομικής πλευράς εννοώ…
Κύριε Σιαδημα αυτά τα έργα δεν ήταν αυτονόητα ούτε οικονομικά, αλλά κυρίως ούτε πολιτικά. Και θέλω να είμαι ξεκάθαρος σ’ αυτό -επ’αφορμή μάλιστα της 24ης Ιουλίου. Ένα Έθνος που λησμονεί την Ιστορία του είναι καταδικασμένο. Μέσα από τρικυμίες και εθνικές συμφορές, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής κράτησε τότε γερά το πηδάλιο της ευρωπαϊκής προοπτικής της Ελλάδας. Ήταν μια πολιτική, μια Εθνική επιλογή η οποία τότε μας κράτησε ζωντανούς και τώρα μας κρατάει όρθιους. Η ΝΔ η παράταξη των μεγάλων εθνικών επιλογών, τότε και τώρα έχει σταθερό προσανατολισμό. Χωρίς την Ευρώπη, η Ελλάδα θα ήταν αλλιώς…
- Σε πολλά αεροδρόμια στην Ευρώπη παρατηρούνται καθυστερήσεις εν μέσω τουριστικής περιόδου. Στην Ελλάδα πως είναι η κατάσταση;
Ως τώρα πολύ καλύτερη από άλλες χώρες. Στο Ελ.Βενιζέλος πάνω από τις μισές πτήσεις δεν καθυστερούν. Από τις υπόλοιπες, στο 80% το πρόβλημα οφείλεται στο domino effect καθυστερήσεων στα μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης και το 20% σε πτήσεις εκτός χρονοθυρίδων. Δεν υπάρχουν προβλήματα που οφείλονται στην ελληνική εναέρια κυκλοφορία. Κρίσιμη εδώ είναι η επαφή μας με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Επιτελούν κρίσιμο εθνικό έργο -και το εννοώ. Ήρθαμε σε συμφωνία μαζί τους για θέματα που τους απασχολούν και ελπίζω ότι θα έχουμε την υπεύθυνη συνεργασία τους για όλη τη σεζόν.
- Τελευταία υπάρχει πόλωση στο πολιτικό σκηνικό, με τον ΣΥΡΙΖΑ να σηκώνει τους τόνους. Μήπως θα ήταν καλύτερα να γίνουν εκλογές τον Σεπτέμβριο ώστε να αποφευχθεί αυτή η ακραία πόλωση;
Η ΝΔ δεν κάνει εκλογές, παρόλο που ξέρει ότι θα κερδίσει. Ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ πολώνει ακραία, επειδή βλέπει ότι χάνει. Αυτή είναι η διαφορά μας. Εμείς βάζουμε -όπως πάντα έλεγε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής- το εθνικό συμφέρον πάνω από το κομματικό. Ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ; Όταν είδε ότι θα έχανε, άλλαξε τον εκλογικό νόμο με τον οποίον είχε κερδίσει δύο εκλογές και έφερε απλή αναλογική με στόχο να εμποδίσει το σχηματισμό κυβέρνησης. Και τώρα, επειδή παραμένει τόσο πίσω στις δημοσκοπήσεις, βυθίζει πάλι τη χώρα στην τοξικότητα. Ανεύθυνα μικροκομματικά παιχνίδια!
Το εθνικό συμφέρον τι λέει; Ότι πρόωρες εκλογές με απλή αναλογική θα έφερναν πιθανότατα ένα διάστημα ακυβερνησίας, εν μέσω διεθνών κρίσεων και τουρκικής προκλητικότητας. Γι’ αυτό ο Κυριάκος Μητσοτάκης παίρνει το κομματικό ρίσκο να μην γίνουν. Ταυτόχρονα, όμως, ξεκαθαρίζει ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η τοξικότητα. Είναι επικίνδυνη για τον τόπο. Ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του.
- Ανεξάρτητα από τον χρόνο των εκλογών η αυτοδυναμία για τη ΝΔ είναι μονόδρομος; Δεν μπορείτε να συνεργαστείτε με το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ;
Η αυτοδυναμία είναι ο ξεκάθαρος στόχος της ΝΔ. Και προσωπικά πιστεύω ότι θα την επιτύχουμε.
Από εκεί και πέρα, συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ θα μπορούσε να συζητηθεί μόνο υπό λογικούς όρους. Άρα ως τώρα δεν υφίσταται τέτοιο ζήτημα. Και ούτε μπορεί να προκύψει, όσο το ΠΑΣΟΚ επιλέγει μια πολιτική «ίσων αποστάσεων», που την απορρίπτουν ακόμα και οι ίδιοι οι ψηφοφόροι του.