«Ο ΣΥΡΙΖΑ σε άλλη μια εθνική μάχη είναι απών» – Συνέντευξη στην εφημερίδα Real News και τον δημοσιογράφο Γιώργο Σιαδήμα

2021 05 13 PHOTO 2
2021-11-14 17:36

Για Τσίπρα-Παπανδρεου: «Θα ήταν ταιριαστό ζευγάρι. Και οι δυο επένδυσαν στο ψεύδος και το διχασμό σε δυο διαφορετικές, αλλά εξίσου κρίσιμες περιόδους, οδηγώντας τη χώρα σε καταστροφικές επιλογές»

Ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε αστικές συγκοινωνίες υπό διάλυση. Απεργίες στα ΜΜΜ, κυκλοφοριακό κομφούζιο, ελάχιστα λεωφορεία και…ακριβότερα εισιτήρια! Τα χάλια που μας παρέδωσαν προσπαθούμε να διορθώσουμε εδώ και 2 χρόνια.

  • Κύριε Καραμανλή, ως ασθενής και εσείς με κορωνοϊό αυτές τις μέρες, μήπως είδατε με άλλο μάτι το θέμα της πανδημίας; Είναι σωστοί τελικά οι χειρισμοί της κυβέρνησης ή έχει δίκιο η αντιπολίτευση στην κριτική της;

Ως ασθενής, πρώτα απ’όλα λέω δόξα τω Θεώ που έχω κάνει το εμβόλιο. Δεν θέλω ούτε να φανταστώ πώς θα περνούσα την ασθένεια χωρίς αυτό το σπουδαίο δώρο που μας έκανε η επιστήμη… Κι αυτό είναι το πρώτο που θέλω να πω στους αναγνώστες σας: Όλοι εμβόλιο, γιατί ο ιός δεν παίζει!

Πάμε τώρα στα πολιτικά που με ρωτάτε. Σε μια κρίση πρωτόγνωρη, σε παγκόσμιο επίπεδο, η Κυβέρνηση εμπιστεύθηκε τους ειδικούς. Και όχι τους τηλε-αναλυτές, τους ανεύθυνους λαϊκιστές ή το στενό  μικροκομματικό της συμφέρον. Ταυτόχρονα, έχει να σταθμίσει και τη λειτουργία της κοινωνίας και της οικονομίας. Προσπαθούμε, λοιπόν, να συντονίσουμε μια μεγάλη, εθνική προσπάθεια. Κάναμε και λάθη; Ναι, διότι αναζητούμε λύσεις. Ακόμα και η επιστήμη, άλλωστε, δεν έχει πάντα όλες τις απαντήσεις, όμως ψάχνει να τις βρει. Στη μεγάλη εικόνα, όμως, η κοινή προσπάθεια των Ελλήνων έχει πιάσει τόπο. Βέβαια, ακούω και σέβομαι τους προβληματισμούς των πολιτών. Δεν μπορώ να συμβιβαστώ όμως με την απόπειρα μικροκομματικής εκμετάλλευσης της πανδημίας από τον ΣΥΡΙΖΑ. Βλέπετε ότι την απορρίπτουν κι οι πολίτες. Όταν σε άλλες χώρες, υπεύθυνες δυνάμεις της αντιπολίτευσης βάζουν πλάτη στη διαχείριση της πανδημίας, εδώ έχουμε τη στείρα, ισοπεδωτική, διχαστική αντιπολίτευση του «όχι σε όλα». Μια θλιβερή, παγκόσμια πρωτοτυπία. Ο ΣΥΡΙΖΑ σε άλλη μια εθνική μάχη είναι απών. Δυστυχώς.

  • Στα ΜΜΜ τι γίνεται; Έχουν μπει νέα λεωφορεία; Ο ΣΥΡΙΖΑ ασκεί κριτική... 

Να δούμε τα δεδομένα: Στην Αθήνα παραλάβαμε 850 λεωφορεία στο δρόμο, σήμερα έχουμε 1320. 55% πάνω. Έτσι έχουμε ήδη 3800 περισσότερα δρομολόγια την ημέρα και συνεχίζουμε. Στη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε 235 λεωφορεία στο δρόμο, πλέον βγάζουμε 460. Σχεδόν τα διπλάσια. Στο Μετρό, στις γραμμές 2 και 3 αυξήσαμε τους συρμούς από 32 σε 38 και μειώσαμε τις χρονοαποστάσεις. Συνολικά δημιουργήσαμε 1.389 νέες θέσεις απασχόλησης. Εν μέσω πανδημίας, είμαστε από τις ελάχιστες χώρες που μεγάλωσαν τον στόλο ΜΜΜ. Και μειώσαμε στο 1,20€ την τιμή του εισιτηρίου, που είχε αυξήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Αυτή είναι η πραγματικότητα που ζουν οι χιλιάδες χρήστες των ΜΜΜ. Δεν λέμε ότι επαρκούν όλα αυτά, γι’αυτό συνεχίζουμε την προσπάθεια. Θα σας πω και πάλι το ίδιο όμως κύριε Σιαδήμα: Οι πολίτες έχουν κάθε δικαίωμα να ασκούν κριτική, όμως ο ΣΥΡΙΖΑ τι ακριβώς λέει; Ως κυβέρνηση, πόσα λεωφορεία πήρε; Κανένα. Πόσες προσλήψεις έκανε; Καμία. Τι μας παρέδωσε; Αστικές συγκοινωνίες υπό διάλυση. Τι είχαμε επί ΣΥΡΙΖΑ; Απεργίες στα ΜΜΜ, κυκλοφοριακό κομφούζιο, ελάχιστα λεωφορεία και…ακριβότερα εισιτήρια! Τα χάλια που μας παρέδωσαν προσπαθούμε να διορθώσουμε εδώ και 2 χρόνια.

  • Από την εφαρμογή του νέου δακτυλίου στην Αθήνα είστε ευχαριστημένος; 

Ο δακτύλιος έδωσε ανάσα στο κέντρο, έχει πολλά θετικά αποτελέσματα και λίγες αρνητικές επιπτώσεις τις οποίες εργαζόμαστε για να αντιμετωπίσουμε. Δηλαδή: Έχει μειωθεί θεαματικά η κίνηση στο κέντρο της Αθήνας. Έχει αυξηθεί η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας σε αρκετές περιοχές γύρω από το δακτύλιο. Ταυτόχρονα, όμως, παρατηρείται αύξηση της κίνησης σε συγκεκριμένους δρόμους εκτός δακτυλίου. Για να διορθωθεί αυτό, έχουμε συνεχή συνεργασία με το Σύλλογο Συγκοινωνιολόγων, τα συναρμόδια υπουργεία και την Περιφέρεια, ενώ καταγράφουμε διαρκώς όλα τα δεδομένα. Ήδη εξετάζονται λύσεις, όπως ο επαναπρογραμματισμός ορισμένων φαναριών. Ταυτόχρονα, βέβαια, υπάρχουν και τα περιβαλλοντικά οφέλη του μέτρου, που θα φανούν σε βάθος χρόνου.

  • Βλέπουμε ότι προχωράτε και με την ηλεκτροκίνηση. Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε πως από το 2030 θα πωλούνται μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Επεξεργαζόμαστε μια σειρά από προτάσεις για να κινητροδοτήσουμε την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όμως ηλεκτροκίνηση χωρίς εύκολη φόρτιση δεν γίνεται, γι’αυτό εφαρμόζουμε ένα μεγάλο πρόγραμμα για εγκατάσταση φορτιστών σε όλη τη χώρα. Ήδη, έχουν εγκατασταθεί φορτιστές στις εθνικές οδούς, στα πρατήρια καυσίμων των ΣΕΑ -δηλαδή πλέον μπορείς να ταξιδέψεις με ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε όλη τη χώρα. Σύντομα, αυτό θα επεκταθεί και στους χώρους αναψυχής των ΣΕΑ. Και μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022 ολοκληρώνουμε το μητρώο φορτιστών, ενώ θα είναι έτοιμη και εφαρμογή που θα δείχνει τη διαθεσιμότητα των φορτιστών σε όλη την Ελλάδα.

  • Έχετε εξαγγείλει ένα μεγάλο πρόγραμμα έργων. Από όσα πρόκειται να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα, ποιο θα ξεχωρίζατε;

Πράγματι έχουμε βάλει μπρος ένα πλάνο έργων 13 δισ. Και μάλιστα, τουλάχιστον 3,2 δισ. από αυτά είναι ήδη συμβασιοποιημένα. Από αυτά που έρχονται, ιδιαίτερα θέλω να σταθώ στη δημοπράτηση του μεγαλύτερου πακέτου σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει στην Ελλάδα, ύψους 3,3 δισ. Έχει καθοριστικό ρόλο στο συνολικό μας σχέδιο για τη χώρα,  γιατί προφανώς δεν μπορούμε να μιλάμε για μια χώρα κόμβο υποδομών, χωρίς αναπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο. Προχωράμε λοιπόν στη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα λιμάνια Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Λαυρίου, Ραφήνας, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης.

  • Πρόσφατα πέρασε από τη Βουλή και το νομοσχέδιο για την απόκτηση άδειας οδήγησης. Τι επιτυγχάνετε με αυτό;

Με το νέο σύστημα εξετάσεων χτυπάμε τα κυκλώματα διαφθοράς και βοηθάμε τους νέους οδηγούς να προετοιμαστούν πολύ καλύτερα πριν βγουν στο δρόμο. Διασφαλίζουμε αδιάβλητες εξετάσεις. Βάζοντας κάμερα στο όχημα, ελέγχοντας την ταυτοπροσωπία των εξεταζόμενων, διευρύνοντας το σώμα των εξεταστών, θεσπίζοντας τους επόπτες. Κι έτσι νιώθουμε τη σιγουριά να δώσουμε τη δυνατότητα στις νέες και τους νέους 17 ετών να αποκτήσουν άδεια και να οδηγούν με έναν έμπειρο οδηγό δίπλα τους.

  • Κάποιοι υποστηρίζουν πως ενδεχόμενη επικράτηση του Γιώργου Παπανδρέου στο ΚΙΝΑΛ μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες συνεργασίας με τον ΣΥΡΙΖΑ αφού οι εκλογές θα είναι με απλή αναλογική. Τι λέτε; 

Το τι θα κάνουν ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ είναι δικό τους θέμα. Βέβαια, τώρα που το λέτε, δεν θα μας ξένιζε ο κ.Τσίπρας να τα βρει με τον πρωθυπουργό του «λεφτά υπάρχουν»…

Θα ήταν ταιριαστό ζευγάρι. Και οι δυο επένδυσαν στο ψεύδος και το διχασμό σε δυο διαφορετικές, αλλά εξίσου κρίσιμες περιόδους, οδηγώντας τη χώρα σε καταστροφικές επιλογές. Ακόμα και αν τα έβρισκαν, όμως, αποκλείω το ενδεχόμενο οι δυνάμεις τους να έφταναν για κυβέρνηση. Όσο για τη ΝΔ, η στρατηγική μας είναι απλή: Μέχρι το τέλος της τετραετίας, να υλοποιήσουμε το κυβερνητικό μας πρόγραμμα και να κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερους πολίτες συμμέτοχους στην ανάπτυξη. Και όταν στηθούν οι κάλπες, αυτοδυναμία και με απλή αναλογική. Αλλιώς, αυτοδυναμία στις δεύτερες κάλπες. Για να συνεχίσουμε το έργο μας.